Pääsinhän minä sieltä Floridasta kotiin! Melkein viikko täytyi majailla tyhjässä asunnossa ja nukkua patjalla lattialla. Täytyy varmaan raportoida siitä vielä joskus. Kunhan kerkiän.

Kymmenen kiloa laihempana palasin kotiin ja pari kiloa on mennyt vielä sen jälkeen. Olen pysynyt elävän ravinnon syöjänä enkä ole käyttänyt suolaa ja sokeria. Olen tullut energisemmäksi ja kirjoittelu jää vähiin. Nyt on puutarhassa paljon puuhaa. Täytyy kasvattaa ruokaa! Salaattia, kesäkurpitsaa, selleriä, persiljaa, korianteria, tilliä, pinaattia yms.

Tänään hommailin hissukseen puutarhassa. Täytyy varoa, ettei selkä kipeydy, eikä lonkka. Tuli hiki ja vähän nälkä. Ajattelin, että en viitsisi vielä ruveta laittamaan jokapäiväistä salaattiani. Muistin, että ostin muutama päivä sitten uuden tehosekoittimen. Sellaisen halvan ja aika pienen. Näin niinkuin aluksi.

Tutkiskelin tehosekoitinta ja katsastin, mitä aineksia meiltä löytyy. Löytyi kolme banaania ja muutama kotimainen mansikka. Olin ostanut ensimmäisiä suomalaisia mansikoita hirveään hintaan ja sitten niitä ei raaskittu syödä kaikkia. Todella hyviä ja kypsiä mansikoita. Laitoin banaanit ja mansikat tehosekoittimen kannuun ja vielä pari kuivattua viikunaa. Lisäsin lorauksen sokeroimatonta karpalomehua ja annoin koneen pauhata.

Tulipas mukavan makuinen smoothie! Joimme sen Didin kanssa sievistä pikku laseista skoolaten. Se oli melkoisen makeaa. Olen nyt niin tottunut pois makeasta, että juoma oli ehkä vähän liiankin makeaa. Siis ensi kerralla lisää karpalomehua.

Smoothie antoi taas potkua ja jaksoin mennä takaisin puutarhaan kuopsuttelemaan. Salaatin tein sitten vähän myöhemmin.