Kävin viime perjantaina vihdoinkin sairaalassa tapaamassa lääkäriä, jolle sain lähetteen mammografiasta. Pelotti kovasti mennä. Turhaan!

Lääkäri oli mukava nainen. Hän tervehti ja pyysi istumaan. Sitten hän sanoi, että on saanut lähetteen ja katsoi minua suoraan silmiin. "Mitäs mieltä itse olet tästä leikkauksesta?" Minä siihen vastaamaan, että en millään haluaisi leikkaukseen, kun ei se kyhmy ole edes vaivannut minua.

Sitten hän tutki minut, eikä meinannut millään löytää kyhmyä. Kymmenen vuotta se on minulla ollut! Se ei ole koskaan ilmoittanut olemassaolostaan eikä haitannut elämääni. Ainoastaan nuo lukuisaat näytteenotot ovat saaneet minut muistamaan sen. Onneksi tulos on ollut aina hyvä.

Oma gynegologini oli sitä mieltä, että antaisin poistattaa kyhmyn. Se oli siis se "second opinion", jonka halusin. Nyt sainkin mukavan "third opinion'in".

Hih-heijaa! Pääsinpäs pälkähästä! Mutta terveydenhoitoni jatkuu. Viime viikolla kävin hammaslääkärissä. Sain lähetteen hammasröntgeniin. Siitä selviää sekin, johtuuko jatkuvat päänsärkyni hampaista. Toivottavasti ei!

Seuraavana on listalla silmälääkäri. Maanantaina menen yleislääkärille. Olen käynyt verikokeissa ja saan kuulla tulokset niistä. Käyn siis läpi "täyshuoltoa" parhaillaan. Kyllä tästä mummista vielä maailmanmatkaajaksi on!

Silmänisku